Assalamualaikum...

Hari ni, saya nak kongsikan satu website yang menarik untuk kita semua iaitu qurantracker.com.

al-quran, koran, tracker, mudah, hafal, menghafal, hafaz, membantu, software, info, menarik, best, islamik

Quran tracker ni adalah satu software yang dicipta untuk membantu kita menjalani proses menghafal Al-Quran dengan lebih baik. Ianya mempunyai pelbagai ciri menarik yang dapat membantu kita menguruskan surah atau ayat-ayat baru yang ingin dihafal dan menyemak semula apa yang telah kita hafal dan pelajari...

Laman web ini mempunyai antara muka (interface) yang menarik dan ringkas. Dan ianya didalam bahasa inggeris. Tapi yang tak paham bahasa inggeris pun boleh je guna. InsyaAlah tak susah. Pengguna perlu mendaftar dulu untuk membuat akaun. Cara penggunaannya boleh dilihat sendiri di laman web ni. Tak susah pun, insyaAllah....

Antara kelebihan website ini :

al-quran, tracker, surah, membantu, easy, hafal, hafaz, memorising, revising,islamik, info,maklumat, software, best

Jadi, mari kita sama-sama manfaatkan kemudahan yang dah ada ni. Moga-moga dengan laman web ni, memudahkan kita untuk mengahfal Al-Quran. Ye dak?

“Sesungguhnya Allah memiliki kerabat-kerabatnya di kalangan manusia. Lalu mereka bertanya : Siapakah mereka ya Rasulullah S.A.W? Jawab baginda : Mereka adalah ahli al-Quran, merekalah kerabat Allah (Ahlullah) dan dan orang-orang pilihannya.”
(Riwayat Ibnu Majah)

“Sebaik-baik kamu adalah yang mempelajari Al Qur’an dan yang mengajarkannya”
(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Sesiapa membaca Al Quran dan beramal dengan apa yang terkandung dalamnya maka kedua dua ibu bapanya akan dipakaikan mahkota pada hari kiamat yang sinaran mahkota itu akan melebihi daripada cahaya matahari , sungguhpun matahari itu berada di dalam rumah rumah kamu di dunia ini. 
(Riwayat Imam Ahmad , Abu Daud)

Dari Abi Umamah ra. ia berkata, “Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda, “Bacalah olehmu al- Quran, sesungguhnya ia akan menjadi pemberi syafaat pada hari kiamat kepada para pembacanya (penghafalnya).”
(Riwayat Muslim)

Wassalam..
hidupbiarbest