bersambung dari artikel sebelum ini...Dosaku Terlalu Banyak Ya Allah... (3)

Allah, terima, taubat, insaf, ampun, terkenang, dosa, lalu, islamik, nasihat, best, menarik, renungan, pedoman

Terkenang dosa-dosa lalu...
Dosa-dosa yang menimbun, menggunung tinggi...
Timbunan dosa yang cukup untuk membuatkan aku terhumban ke neraka...
Aku takut Ya Allah...
Ampunkan aku Ya Allah...
Ampunkan aku Ya Allah...

Ya Allah, aku mohon pada Mu Ya Allah....
Janganlah Engkau buka aib ku di akhirat nanti...
Janganlah Engkau tayangkan semua dosa-dosa ku di akhirat nanti...
Aku malu Ya Allah...
Aku benar-benar mahu bersihkan diri dari segala dosa silamku Ya Allah...

Teringat dosa-dosaku yang lalu...
Solat aku entah kemana, selalu terlajak...
SeruanMu aku buat tak endah saja...

Mulut pemberianMu ini,tidak aku gunakan dengan betul Ya Allah...
Aku mengumpat, mencaci, mengejek, mengutuk...
Aku tidak menyebarkan syiarMu dengan mulut ini Ya Allah...

Ilmu aku telah dipersiakan Ya Allah...
Aku sekadar belajar belajar, tapi tidak beramal...
Aku hanya bercakap, tapi tak buat Ya Allah...
Aku tidak berdakwah dengan ilmu yang ada Ya Allah...
Besarnya dosaku ini...

Nafsu aku kubiarkan menguasai diri ini...
Aku telah melampaui batas Ya Allah...
Aku tidak berusaha untuk melawannya dengan bersungguh-sungguh Ya Allah...
Aku terlalu mengikut nafsu Ya Allah...aku lemah Ya Allah...lemah...

Al-Quran, kalam Mu yang agung...
Aku tidak beramal dengannya....
Aku tidak memahami dan menghayati maksudnya...
Aku telah mengabaikan suruhan dan laranganMu yang ada di dalamnya...
Berdosanya aku Ya Allah...

Banyak lagi dosa-dosaku Ya Allah...
Aku mengaku aku bersalah...
Aku mengaku aku salah memilih jalan Ya Allah...
Ampunkanlah aku Ya Allah...


Bersambung....Pandanglah Air Mata Keinsafan Ini Ya Allah... (5)

Hidupbiarbest