malu,dengan, rasulullah, baginda, mengalir, darah, renungan, nasihat, islamik, best, muslim

Jom tengok video ni...
Sebagai renungan kita bersama terhadap baginda Rasulullah...
Adakah kita telah membanggakan Rasulullah...
Atau kita telah mengecewakan baginda..??

Ya Rasulullah, engkaulah pesuruh Allah...
Engkau sepatutnya menjadi ikutan kami...
Perjuangan engkau sepatutnya kami teruskan...
Akhlakmu sepatutnya kami contohi...

TAPI...


Malunya aku dengan Rasulullah, umat Islam kini dah tak sekuat dulu...
Malunya aku dengan Rasulullah, dosa-dosa besar kini menjadi biasa...
Malunya aku dengan Rasulullah, perjuanganmu telah kami tinggalkan...
Malunya aku dengan Rasulullah, agama yang engkau bawa, telah dihina secara terbuka...
Malunya aku dengan Rasulullah, kami lebih mengejar dunia berbanding akhirat...
Malunya aku dengan Rasulullah, kami telah melupakan sunnahmu...
Malunya aku dengan Rasulullah, malunya aku dengan Rasulullah...
Layakkah aku menjadi ummatmu?

Kita akan menyambut Maulidul Rasul nanti... Marilah kita sama2 kembali pada sunnah baginda.. Bukan hanya berarak dan berselawat
tanpa tanpa menghayati apa sebenarnya maksud 'sayang nabi'...
Saya sayang baginda Rasulullah.. anda bagaimana?

Hidupbiarbest