doa, terdorong, sentiasa, melakukan, taat, ketaatan,derma, sedekah, duit, solat, pray

اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَتَرْكَ الْمُنْكَرَاتِ وَحُبَّ الْمَسَاكِينِ وَأَنْ تَغْفِرَلِي وَتَرْحَمَنِي وَإِذَا أَرَدْتَ فِتْنَةً فِي قَوْمٍ فَتَوَفَّنِي  إِلَيْكَ وَأَنَا غَيْرُ مَفْتُونٍ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ حُبَّكَ وَحُبَّ مَنْ يُحِبُّكَ وَحُبًّا يُبَلِّغُنِي حُبَّكَ.

Ya Allah, aku memohon kepadaMu perbuatan yang banyak kebaikan, meninggalkan berbagai kemungkaran, mencintai orang-orang miskin dan aku pohon agar Engkau mengampuniku dan merahmatiku. Jika Engkau hendak menimpakan suatu malapetaka bagi sesetengah orang, maka matikanlah aku dalam keadaan selamat, agar tidak terkena fitnah itu. Aku memohon kepadaMu rasa cinta padaMu, cinta orang-orang yang mencintaiMu dan cinta pada amalan yang akan mendekatkan aku untuk mencintaiMu.

*************
Semoga kita semua menjadi hambaNya yang taat dalam melakukan suruhan Allah dan meninggalkan segala larangannya.

.:Selamat beramal dan istiqamah:.

hidupbiarbest